Aan de slag met je laadpunt en je laadpas
Ben je een lease gebruiker?
Bij de aflevering van jouw voertuig heb je een laadpas van de leasemaatschappij ontvangen. Heb je geen laadpas ontvangen? Neem dan contact op met je werkgever of met de leasemaatschappij.
Om je laadpunt te activeren via de Shell Recharge-App, volg je deze stappen:
- Download de Shell Recharge-app en log in of maak een account
Gebruik hierbij het e-mailadres waar je deze e-mail op hebt ontvangen zodat wij je bestelling direct kunnen herkennen. Indien gewenst kan later het e-mailadres aangepast worden. Doe dit pas na de gehele activatie.
2. Activeer het laadpunt en doorloop de stappen (Het serienummer van het laadpunt is vaak te vinden bij de QR-code op het laadpunt)
3. Abonnement bevestigen: als het juiste mailadres is gebruikt zal het abonnement gevonden worden en hoeft deze enkel nog bevestigd te worden.
4. Activeer de laadpas of laadtoken. Het nummer ziet eruit als NL-TNM-012345-6. Mogelijk staat het nummer achter op je laadpas.
5. Ga verder met het instellen van de ‘Automatische kostenvergoeding’ en doorloop de stappen.
-
a. Stel het stroomtarief in.
-
b. Selecteer of bevestig de laadpas waarvoor je het laden vergoed wilt krijgen.
-
c. Selecteer een bankrekening of voeg een rekening toe waarop de vergoeding moet worden overgemaakt.
Let op: de creditnota van de laadkosten krijg je rond de 15e van iedere opvolgende maand. De uitbetaling zal ongeveer twee weken later plaatsvinden.
6. Klaar! Het laadpunt is gereed om te laden.
Ben je een privé gebruiker?
Als je niet leaset of meteen wilt kunnen laden, kun je een persoonlijke Shell Recharge laadpas gebruiken of er gratis eentje aanvragen via de Shell Recharge-app. Houd er rekening mee dat laadkosten niet worden vergoed met een persoonlijke pas.
Om je laadpunt te activeren via de Shell Recharge-App, volg je deze stappen:
1. Download de Shell Recharge-app en log in of maak een account:
Gebruik hierbij het e-mailadres waar je deze e-mail op hebt ontvangen zodat wij je bestelling direct kunnen herkennen. Indien gewenst kan later het e-mailadres aangepast worden. Doe dit pas na de gehele activatie.
2. Activeer het laadpunt en doorloop de stappen (Het serienummer van het laadpunt is te vinden bij de QR-code op het laadpunt).
3. Abonnement: Als je gebruik wilt maken van de slimme functies van het laadpunt (zoals automatische vergoeding of het bepalen van instellingen) zul je een Plus-abonnement moeten afnemen. Dit kun je doen bij stap 3 in de instellingen van het laadpunt.
4. Activeer de laadpas of laadtoken. Het nummer ziet eruit als NL-TNM-012345-6. Mogelijk staat het nummer achter op je laadpas. Je moet een betaalmethode toevoegen als je onderweg wilt laden. Als je nog geen laadpas hebt, kun je deze stap overslaan.
5. Ga verder met het instellen van de ‘Automatische kostenvergoeding’ en doorloop de stappen (Alleen mogelijk bij afname Plus-abonnement).
a. Stel het stroomtarief in.
b. Selecteer of bevestig de laadpas waarvoor je het laden vergoed wilt krijgen.
c.voeg een rekeningnummer toe waarop de vergoeding moet worden overgemaakt.
Let op: de creditnota van de laadkosten krijg je rond de 15e van iedere opvolgende maand. De uitbetaling zal ongeveer twee weken later plaatsvinden.
6. Klaar! Het laadpunt is gereed om te laden.