Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
- Je laadpas is mogelijk niet geactiveerd. Open de app, ga naar het hoofdmenu en klik op 'laadpassen'. Hier kun je de status van je laadpas controleren. Als er naast het pasnummer een vinkje staat en dat laden bij een publiek laadpunt is toegestaan, is je laadpas klaar voor gebruik. Raadpleeg anders de veelgestelde vragen over het activeren van een pas.
- De RFID-lezer van het laadpunt heeft je laadpas mogelijk niet goed gelezen. Hoewel de lezer zeer nauwkeurig is, kan deze de laadpas mogelijk niet goed lezen als de pas te kort bij de lezer wordt gehouden. Als je laadpas niet wordt herkend, beweeg deze dan langzaam langs de lezer en houd de pas op verschillende afstanden van de lezer. Dit werkt op dezelfde manier als contactloze betalingen met bankpassen. Voorkom dat een verkeerde pas wordt gelezen. We raden aan je laadpas uit je portemonnee te halen wanneer je een laadsessie wilt beginnen of beëindigen. Zo zorg je dat de juiste pas wordt gelezen.
Als je al het bovenstaande hebt geprobeerd en de laadpas nog steeds niet werkt, neem dan contact op met de laadpuntaanbieder.